Homework / January, February 2014

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2014                                   Ονοματεπώνυμο:

Εργασία για το σπίτι  Νο 6

Ασκήσεις

1.     Γράφω για κάθε μήνα στη χώρα μου.
Τον Ιανουάριο χιονίζει και κάνει κρύο.
Τον Φεβρουάριο ....................................................................................
Τον Μάρτιο............................................................................................
Τον Απρίλιο.............................................................................................
Τον Μάιο..................................................................................................
Τον Ιούνιο..................................................................................................
Τον Ιούλιο...................................................................................................
Τον Αύγουστο...............................................................................................
Τον Σεπτέμβριο..............................................................................................
Τον Οκτώβριο......................................................................................................
Τον Νοέμβριο.......................................................................................................
Τον Δεκέμβριο............................................................................................................
Σε βοηθούν οι παρακάτω εκφράσεις (you will find helpful the following sentences)
Έχουμε Αποκριές        έχουμε γιορτές             κάνουμε σκι
Έχουμε διακοπές         έχουμε σχολείο           κάνουμε μπάνιο στη πισίνα
Έχουμε εξετάσεις        κάνουμε διακοπές        πηγαίνουμε ξανά σχολείο
Δεν έχουμε σχολείο.


2.     Διαλέγω μια λέξη από κάθε στήλη και φτιάχνω προτάσεις όπως στο παράδειγμα.
Ο Χουάν
Το Βέλγιο
Ο Τσάο Πα
Η Αίγυπτος
Το Κάιρο
Η Τζένιφερ
Η Ισπανία
Ο Άχμετ
Η Ρωσία
Το Λονδίνο
Η Ελένη
Η Ελλάδα
Η Σόνια
Η Αγγλία
Η Αθήνα
Ο Χάνς
Η Αυστραλία
Ο Χοσε
Η Αργεντινή
Το Πεκίνο
Η Άννα
Η  Ιταλία
Η Λουντμίλα
Η Κίνα
Η Βηρυττός

Ο Χουάν είναι από την Ισπανία και ο Χοσέ από την Αργεντινή. Μένουν μαζί στο Λονδίνο.

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014                               Ονοματεπώνυμο:

Εργασία για το σπίτι Νο 7

Ασκήσεις

1.Διάβασε προσεκτικά τις προτάσεις και βάλε ένα τικ (√) στο
                                                                                                   Σωστό ή Λάθος.                                                                                                                         
Παράδειγμα: Η Ελένη και ο Δημήτρης πάνε για ψώνια
Σ√
Λ
Ψάχνουν ένα σιντί για δώρο.


Το δώρο είναι για τον θείο.


Η Ελένη ξέρει τι μουσική ακούει ο θείος.


Στο Καναδά ξέρουν τον Χατζηδάκι.




2. Διάλεξε το σωστό ουσιαστικό όπως στο παράδειγμα:

Παράδειγμα: Στο μαγαζί ψάχνω για  (ο πωλητής, τον πωλητή)


Α) Ο Δημήτρης ψάχνει ένα δώρο για ( τον θείο του, ο θείος του)
Β)  Η Ελένη στο νοσοκομείο ψάχνει  για ( ο γιατρός, τον γιατρό)
Γ)  Η μητέρα βλέπει στην τράπεζα (ο υπάλληλος, τον υπάλληλο)
Δ) Στην ταβέρνα φωνάζουμε ( ο σερβιτόρος, τον σερβιτόρο)
Ε)  Το ψυγείο χάλασε και φωνάζουμε (ο ηλεκτρολόγος, τον ηλεκτρολόγο)
Ζ) Τι αγοράζει ο Δημήτρης; ( ο δίσκος, τον δίσκο)
Η) Τι αγοράζει η Ελένη; ( Η φούστα , Την φούστα)
Θ) Τι είδε η Μαρία;( Ο παπάς, Τον παπά)


3..  Στον παρακάτω πίνακα χώρισε τα αρσενικά, τα θηλυκά και τα ουδέτερα ουσιαστικά. Μπορείς να βγάλεις  έναν κανόνα που να λέει σε τι τελειώνουν τα αρσενικά , τα θηλυκά και τα ουδέτερα.
( In the following table, compare the ending of the masculine, famine and neutral nouns.  Can you come up with a rule as of the ending in each category?)   
Ο  γιατρός
η νοσοκόμα
Το πρόβλημα
Ο
 μαθητής
Η
πηγή
Το
σχολείο
Το
νησί
Η
θεία
Ο παππούς
Ο
θείος
Η
γιαγιά
Η 
μητέρα
Ο
πατέρας
Ο 
φίλος
Το
  δώρο
Ο πωλητής
Το
σπίτι
Το πρόβλημα
Ο
Καναδάς
Το
Μεξικό
Η 
Γαλλία
Η δασκάλα
Το
δελφίνι
Το
πλοίο
Ο  καθηγητής
Η 
ειρήνη
Ο
 πόλεμος
Η εκστρατεία
Το μάθημα
Ο Φίλιππος
Ο  φούρναρης
Το
δάσος
Η 
φώκια
Η
 Άνοιξη
Ο 
αδελφός
Η  αλεπού
Ο
καναπές
Η 
μαϊμού
Το
παιδί
Ο υπάλληλος
Η
Δήλος
Η
γιατρός
Ο  κτίστης
Η
 κιθάρα
Το διάλειμμα
Ο
χάρτης
Ο νοσοκόμος
Το
γάλα
Ο
 καφές

Αρσενικά
Θηλυκά
Ουδέτερα
-ος
















Σάββατο 1 Φεβρουαρίου  2014                               Ονοματεπώνυμο:

Εργασία για το σπίτι Νο 8


Ασκήσεις
1.  Ποιος ή Ποιον
Παράδειγμα: Ποιος ήρθε στο σχολείο; -Ο διευθυντής.
Στις παρακάτω προτάσεις συμπλήρωσε ποιος ή ποιον:
Α. ........... κυνηγάει τον Φίλιππό;  -Ο Γιάννης
Β. ..........  μαλώνει  η κυρία Ελένη;  -  Τον Γιάννη.
Γ. ..........  κοιτάζει την Μαρία; -  Ο Κώστας.
Δ. ............περιμένει ο  νοσοκόμος; -Τον γιατρό.
Ε.............. εργάζεται στην τράπεζα;-- Ο υπάλληλος
Ζ. .............. φέρνει τις τιγανητές πατάτες;-Ο σερβιτόρος.
Η................ φωνάζουμε όταν χαλάει το ψυγείο;-Τον ηλεκτρολόγο.


2.    Για ποιον, Από ποιον, Με ποιον.

Βρες την ερώτηση στις παρακάτω προτάσεις. What is the question?

Παράδειγμα: Το δώρο είναι για τη Χριστίνα
Ερώτηση:Για ποιον είναι το δώρο;

(Το δώρο είναι για τη Χριστίνα.Για ποιον είναι το δώρο;)

A.    Το βιβλίο είναι για τον μαθητή. .........................................................;
B.    Το γράμμα είναι από τον  Γιάννη. ......................................................;
Γ.  Μένει με τον θείο του........................................................................;
Δ.  Η φούστα είναι για την αδελφή μου.................................................;

3.  Βάλε αυτό που λείπει (καταλήξεις/endings):

Παράδειγμα: Αυτός ο δίσκ-ος είναι για τον θεί-ο.

Α. Ο Δημήτρ..... ψωνίζει με την Ελέν....
Β. Το  κατάστη....... ανοίγει το πρωί.
Γ.Η Ελέν....  μένει με την θεί.... της.
Δ. Ο ταχυδρόμ.... ψάχνει τον  Δημήτρ....
Ε. Το δώρ..... είναι για τον Γιάνν....

4.  Συμπλήρωσε:  'Ενας, μια , ένα, έναν.
Παράδειγμα:  Ο Δημήτρης ζωγραφίζει  έναν σκύλο.

Α.  Η Μαρία πίνει ............ τσάι. ( το τσάι)
Β. Η γάτα κυνηγάει ........... ποντίκι ( το ποντικι)
Γ.  Η μητέρα αγαράζει ............ φούστα. ( η φούστα)
Δ.  Ο δάσκαλος διαβάζει ........ βιβλίο. ( το βιβλίο)
Ε.   Ο νοσοκόμος ακούει .......... γιατρό. ( ο γιατρός)
Ζ.  Ο καταστηματάρχης  μιλάει  με ........ πελάτη ( ο πελάτης)
Η. ................ ταχυδρόμος φέρνει  ....... γράμμα. ( ο ταχυδρόμος, το γράμμα)
Θ.  .............. γυναίκα  μαλώνει με ..........αγόρι. ( η γυναίκα, τό αγόρι)
Κ.  Ήταν κάποτε.........παπαγάλος που μιλούσε ελληνικά! ( ο παπαγάλος)





Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014                         Ονοματεπώνυμο:

Εργασία για το σπίτι  Νο  9

Ερωτήσεις
1.  Σωστό  ή λάθος
Ο Δημήτρης και η Ελένη πάνε για ψώνια
Σ
Λ
Το πουκάμισο κάνει δεκαπέντε χιλιάδες.


Την φούστα δεν την αγοράζουν γιατί είναι μακριά.


Ο παππούς είναι γέρος και παράξενος.


Το μπλουζάκι είναι κόκκινο.


Το πουκάμισο είναι φτηνό και μοντέρνο.


Αγόρασαν το πράσινο μπλουζάκι.


       
2.  Στις παρακάτω προτάσεις βρες τα επίθετα ( adjective)
Παράδειγμα:  Η Ελένη αγοράζει το ακριβό φόρεμα.
Α.  Θέλω την κόκκινη φούστα.
Β.  Η Ελένη  δεν αγοράζει την ακριβή φούστα.
Γ.  Παίρνουμε τον φτηνό δίσκο.
Δ. Προτιμάς το  άσπρο πουκάμισο ή την κίτρινη φούστα.
Ε.  Στο χωριό δεν φοράνε κόκκινη  και κοντή φούστα.
Ζ.  Αυτός ο γιατρός είναι παράξενος.
Η.  Το μάθημα είναι βαρετό.

3.    Βάλε το επίθετο στον σωστό τύπο:
Παράδειγμα:  Η Μαρία αγοράζει την μοντέρνα μπλούζα.(Μοντέρνος, μοντέρνα , μοντέρνο)
Α. Η κυρία Ελένη αγοράζει .................. ζακέτα.(ακριβός, ακριβή , ακριβό)
Β. _ Ποιος είναι αυτός; _ Είναι ................ φίλη της Έφης.( Ο καλός, η καλή , το καλό)
Γ. Προτιμάς ................. πουκάμισο; (Ο ασπρος, η άσπρη, το ασπρο)
Δ.  Παίρνουμε  ................. παντελόνι. (ο ωραίος, η ωραία, το ωραίο)
Ε. Φοράω .................... πουκάμισο. (ο καινούριος , η καινούρια , το καινούριο)
Δ. Ο παππούς μένει σε  ένα ............ σπίτι. ( ο παλιός , η παλιά, το παλιό)
Ε.  Η Κατερίνα έχει μια .................... γιαγιά.( ο παράξενος , η παράξενη, το παράξενο)
Ζ.  Πολύ ................. ιστορία μας είπε η κυρία Ελένη. ( ο αστείος, η αστεία, το αστείο)

Η. Σήμερα ακούσαμε  ......................... ιστορία. ( ένας παλιός, μια παλιά, ένα παλιό)







.............................................................................................................................

Σαββατο 22 Φεβρουαρίου 2014                                   Ονοματεπώνυμο:

Εργασία για το σπίτι Νο 10

Ασκήσεις


1.    Βάλε το ρήμα φοράω στον σωστό τύπο:
Παράδειγμα:  Η Μαρία φοράει κίτρινη μπλούζα.
Α)  Η Ελένη .............. ένα άσπρο πουκάμισο.
Β)  Ο Γιάννης ................. ένα μαύρο παντελόνι.
Γ)  Ο Γιώργος και η Έφη ...................... τζιν παντελόνι.
Δ)  Κάθε μέρα .............. τα γάντια μου  γιατί κάνει κρύο.
Ε)   - Μου αρέσει πολύ αυτή η φούστα που ...............  Κατερίνα!
- Κι εμένα μου αρέσει  , γι’ αυτό και την ...................... κάθε μέρα!
Ζ)  Οι μαθητές  τον Χειμώνα .................. χειμωνιάτικα ρούχα.

2.    Βάλε το  ρήμα στον κατάλληλο τύπο.
Παράδειγμα:  Η Αλεξία  περνάει όμορφα γιατί γελάει με τα αστεία της Νικόλ.
Α) Ποια μπλούζα .................; Την κόκκινη ή την μαύρη; (προτιμώ)
Β) Η δασκάλα ............................. και οι μαθητές ......................... ( ρωτάω, απαντάω)
Γ)  Εμείς .................... ελληνικά κάθε μέρα. (μιλάω)
Δ) Εσείς ......................... ελληνικά τραγούδια; ( Ακούω)
Ε) Οι γονείς ....................... τα παιδιά τους. (Αγαπάω)
Ζ) Κάθε μέρα ................... στις ειδήσεις άσχημα νέα, ................. να ............................  όμορφα  και να μην στενοχωριόμαστε. Έτσι κλείνουμε την τηλεόραση και ............... μουσική. (ακούω, προτιμώ , περνώ , ακούω)


3.    Βάλε το ρήμα μπορώ, οδηγώ, καλώ, ενοχλώ, τηλεφωνώ, χρησιμοποιώ,  στον κατάλληλο τύπο και κάνε τις προτάσεις.
Παράδειγμα:    Τηλεφωνώ/η Μαρία/ την/ γιαγιά /της 
  Η Μαρία τηλεφωνεί την γιαγιά της.


Α)  γιατρό/  Καλώ/ο Γιάννης/τον   ....................................................................................................
Β)  τηλεφωνώ/ κάθε/ τον/μου/  μέρα/ παππού ................................................................................
Γ)  Τα / δασκάλα/ ενοχλώ/ παιδιά/ την/ τους  ...................................................................................
Δ) μέρα/ τον/ χρησιμοποιώ/ παιδιά/ υπολογιστή/ τους/ Κάθε/τον/τα
..........................................................................................................................

4.     Περίγραψε την εικόνα που βλέπεις:














No comments: